Cum sa slabesti rapid

Medic Nutritionist Slabeste Rapid, Inteligent si Sanatos! Leave a comment  

Acorda-mi numai 5 minute.

Cu siguranta ca ai mai citit si alte articole de acest tip, care iti “promit” rezultate rapide cu un minimum de efort si, cel mai probabil, ca esti tentata sa inchizi aceasta pagina de internet pentru ca esti convinsa ca informatiile de mai jos nu reprezinta decat aceleasi inselatorii despre care ai mai citit sau pe care le-ai mai auzit de foarte multe ori pana acum.

Inainte de a lua decizia de a inchide sau nu aceasta pagina de internet, permite-mi sa iti spun un singur lucru.

Mai jos vei regasi sfaturi care te vor ajuta sa slabesti rapid fara sa iti fie foame, fara sa mananci doar 2-3 frunze de salata la masa dar si fara sa intri intr-o perioada de platou.

1)    Savureaza proteine din belsug!

Dar nu ma refer aici sa te apuci sa mananci ceafa de porc, slanina si carnati de dimineata pana seara. Ma refer la alimente slabe, precum carnea de pui, de vita, pestele, ouale si lactatele semidegresate.

Proteinele ard foarte eficient grasimile – din 6 motive:

a)     Digestia proteinelor necesita mai multa energie (calorii) decat digestia carbohidratilor sau a grasimilor. Astfel organismul tau arde cateva calorii in plus dupa ce mananci proteine.

b)     Prin includerea proteinelor pe scara larga in dieta, stimulezi unul dintre mecanismele organismului de ardere a grasimilor: producerea hormonului glucagon. Glucagonul semnaleaza organismului sa treaca grasimile in circulatia sangvina si sa le foloseasca pentru obtinerea de energie, in loc numai sa le stocheze.

c)      Consumul unei cantitati suficiente de proteine te ajuta sa-ti mentii masa musculara, care altminteri ar putea sa fie sacrificata printr-o dieta de slabire rapida. Desigur, cu cat ai o masa musculara mai mare, cu atat poti sa arzi mai multe calorii, chiar si in repaus.

d)     Asigurarea unui aport suficient de mare de proteine prin dieta iti stimuleaza metabolismul prin activarea glandei tiroide. Una dintre principalele sarcini ale tiroidei este sa regleze metabolismul.

2)  Risca si treci pe legume!

Daca nu ai mai mancat legume de cand aveai 11 ani, hai sa alocam o secunda credintei ca “urasti legumele”.

Urasti toate legumele? Nu exista nici una care sa-ti placa, indiferent cum este preparata? Daca elimini toate legumele din dieta, renunti la o serie de factori nutritivi foarte importanti si realmente iti ingustezi domeniul de optiuni alimentare. Legumele sunt pline de fibre, vitamine si minerale. Eliminarea lor este o idee proasta. De ce nu inveti sa le prepari cu plante aromatice si mirodenii astfel incat sa-ti satisfaci gustul?

Scuza-mi presupunerea, dar cred ca tu, la fel ca mii de oameni care vor sa slabeasca, crezi ca pentru a scadea in greutate trebuie sa traiesti cu piept de pui la gratar, salata si apa plata cu lamaie. Dar aceasta veche mentalitate trebuie sa dispara, o data si pentru totdeauna.

Exista sute de legume pe care le poti manca chiar daca trebuie sa le ascunzi in supe sau in sos de spaghete. Si aproape ca poti sa mananci cat vrei fara sa te ingrasi catusi de putin. Daca vrei sa-ti schimbi corpul si sa fii mai zvelta, mai puternica si mai sanatoasa, trebuie sa mananci legume.

Un studiu din martie 1999 realizat de Energy Metabolism Laboratory de la Universitatea Tufts a dezvaluit ca persoanele care tineau diete si consumau cea mai mare varietate de legume aveau cel mai redus procent de grasime in organism. Trebuie sa mananci legume daca vrei sa slabesti. Legume = slaba. Fara legume = lipsita de vlaga.

Si mai exista si alte beneficii. Mananca mai multe legume si:

  • Vei deborda de energie toata ziua.
  • Iti vei imbunatati digestia si eliminarea, deoarece legumele sunt bogate in fibre. Alimentele cu continut bogat de fibre controleaza apetitul si ajuta la prevenirea acumularii sub forma de grasimi a excesului de calorii.
  • Vei avea un ten stralucitor. Pielii tale ii plac la nebunie vitaminele si mineralele si poti sa-ti asiguri un maximum din acesti factori nutritivi din legume.
  • Vei contribui la prevenirea aparitiei marilor ucigasi, cum sunt cancerul si bolile cardiace, deoarece legumele sunt bogate in antioxidanti care lutpa impotriva imbolnavirilor.

Prin urmare, da, m-ai auzit bine, mananca legume!

3)    Renunta la fructele cu continut bogat de zahar!

Fructele pot parea un aliment prietenos pentru diete deoarece au continut redus de grasimi, dar iata un exemplu de exces de ceva bun care iti poate sabota dieta. Anumite fructe cum ar fi strugurii, prunele, perele si bananele au un continut ridicat de zahar si nu ajuta la pierderea grasimilor.

Prea mult zahar din orice sursa iti poate determina organismul sa transforme mai mult din ceea ce mananci in kilograme care se asaza pe coapse.

Acum, nu-ti voi cere sa te abtii de la toate fructele. Dar fii moderat in privinta cantitatii consumate zilnic – numai 2 portii pe zi, pana la ora 18:00. Consuma fructe de padure, mere, portocale si grepfruit, SI PEPENE, ANANAS care au un continut redus de zahar. Hranindu-te astfel, pofta de fructe va inlocui pofta de dulciuri care iti stapaneste papilele.

4)  Limiteaza consumul de carbohidrati

Carbohidratii sunt alimentele pentru energie. In lipsa lor, ai ameteli, esti irascibil si foarte obosit si nimeni nu o sa vrea sa se afle in preajma ta. Moda dietelor cu aport redus de carbohidrati a condamnat toti carbohidratii ca fiind malefici si vinovati de ingrasare.

Oamenii au renuntat la fructe, orez si paste si au mancat predominant proteine. Problema este ca mananci cat mananci proteine si lipide, dar ti se face lehamite de ele.

Insa nu toti carbohidratii sunt la fel. Exista unii rai – alimentele preparate majoritar din zahar si suprarafinate, cum sunt painea alba, orezul alb si pastele albe. Zaharul si dulciurile sunt cele mai rele.

Gandeste-te la asta: noi consumam o cantitate de zahar de peste 12 ori mai mare decat cea consumata de bunicii nostri. Aceasta inseamna aproximativ echivalentul a 80 kg de zahar de persoana pe an.

Acum, imagineaza-ti ca ti-ai umple sufrageria si garajul cu 80 de pungi de un kilogram pe care le cumperi de la magazin. Fa-ti o imagine mentala cu privire la aceasta situatie. Sa spunem ca nu mananci la fel de mult ca altii si reducem la jumatate.

Dar tot ramane o ditamai gramada, nu-i asa?

Vezi tu, cei mai multi oameni nici nu au idee ca mananca atat de mult zahar. Mare parte este ascuns in alimentele procesate, preambalate, pe care le consumam, precum si in bauturi.

Exista insa si carbohidrati buni – fructe, legume, cereale integrale – adica tot ceea ce nu a fost lipsit de factorii nutritivi.

Prin urmare, este important tipul de carbohidrati pe care ii consumam, dar si cantitatea. Este posibil sa exagerezi cu carbohidratii chiar si de tipul bun, iar acest fapt poate fi devastator pentru procesele tale metabolice naturale.

Mai mult decat atat, multi oameni isi vad de viata lor fara sa aiba cea mai vaga idee ca este posibil sa fie “sensibili la carbohidrati”. Cand devii sensibil la carbohidrati, organismul tau nu mai arde eficient grasimile si o mare parte din carbohidratii pe care ii consumi se depoziteaza sub forma de grasimi.

Sensibilitatea la carbohidrati apare cand:

  • In mod obisnuit consumi prea mult zahar si carbohidrati rafinati (biscuiti, covrigi, paste, cereale si deserturi cu zahar, orez alb si paine alba). Din nefericire, aceasta sensibilitate sporeste cu inaintarea in varsta. Poate, de asemenea, sa conduca la rezistenta la insulina, o afectiune aflata la un pas de diabetul de tip 2.

In cazul rezistentei la insulina, celulele nu mai recunosc glucoza, astfel incat acesteia ii este interzisa patrunderea in celule ca material pentru energie. Nivelul zaharului din sange tinde sa creasca, te simti mai obosit si iei si mai mult in greutate, in special la nivelul taliei si al pieptului.

  • Suferi de stres cronic. Corpul nostru face fata stresului crescand nivelul de cortizol, un hormon secretat de glandele suprarenale. Acesta, la randul sau, declanseaza descarcarea excesiva de glucoza si insulina in fluxul sangvin. Rezultatul este rezistenta la insulina. Pentru fiziologia ta, faptul ca suferi de stres cronic este similar cu a manca numai prajituri toata ziua.
  • Esti femeie. In vreme ce barbatii ard cabohidrati pentru obtinerea energiei, femeile tind sa ii stocheze sub forma de grasime. Acest fapt este valabil mai ales pe masura inaintarii in varsta. Femeile aflate la menopauza sunt si mai expuse. Ele nu au suficiente rezerve de estrogeni care sa se ocupe de cortizol si de tendinta acestuia de a determina organismul sa stocheze grasimi. Acestea tin de biologia femeii.

5)  Alege grasimile sanatoase!

Grasimile din dieta au fost blamate pentru multe dintre afectiunile corelate de stilul de viata modern: obezitatea, afectiunile cardiace, cancerul, diabetul si hipertensiunea. Pe de alta parte, nu toate grasimile sunt la fel. Majoritatea oamenilor stiu deja ca ar trebui sa-si limiteze aportul de grasimi saturate, care se gasesc in alimentele de origine animala, si sa evite cu totul grasimile nesaturate. Alimentele procesate sunt pline de grasimile nesaturate.

Grasimile polinesaturate, care se gasesc in special in peste si uleiuri vegetale, sunt ceea ce eu numesc “grasimi prietenoase”. Lor li se atribuie meritul supletii si tineretii pielii, reducerii nivelului colesterolului, a hipertensiunii arteriale, ele contribuie la dezvoltarea creierului si a ochilor si au o multime de alte beneficii pentru sanatate, aproape un panaceu.

Acizii grasi Omega 3, care se gasesc in peste, stimuleaza metabolismul. Adaugarea catorva portii de peste pe saptamana cu continut ridicat de Omega 3 (somon, ton, macrou sau sardine), concomitent cu reducerea caloriilor, a ajutat persoanele supraponderale sa scada in greutate nu doar prin reducerea caloriilor, potrivit unui studiu publicat in Jurnalul American pentru Nutritie Clinica.

Cercetatorii au concluzionat ca acizii grasi Omega 3 i-au ajutat pe subiecti sa arda mai multe calorii. Daca nu iti place pestele, ia 3 g de supliment de ulei de peste pe zi.

6)  Consuma bacterii!

Nu de genul pe care le elimini cu spray, ci bacteriile prietenoase denumite probiotice, care traiesc in tractul intestinal. Ai o suta de miliarde de bacterii in intestine – de zece ori numarul celulelor – de trei pana la cinci sute de tipuri difericte, dintre care doua sute pot fi letale.

Aceasta inseamna ca suntem mai mult microbi decat oameni. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca ai suficiente bacterii bune care sa le elimine pe cele rele.

Practic, la acest nivel, se petrec 2 procese. Intr-unul, bacteriile bune ajuta peretele intestinal sa ridice o bariera impotriva bacteriilor rele. In celalalt, bacteriile bune sunt asemenea negociatorilor in cazurile de rapire pe care ii vezi la televizor.

Discuta cu bacteriile rele pentru a le impiedica sa sara la bataie. Bacteriile rele stiu ca baietii buni sunt hotarati, asa ca depun armele si flutura steagul alb.

Baietii buni fac chiar mai mult de-atat: probioticele ii ajuta pe oameni sa slabeasca, potrivit noilor cercetari care se adauga dovezilor potrivit carora o parte a problemei obezitatii poate fi cauzata de un dezechilibru al bacteriilor intestinale.

Oamenii de stiinta cerceteaza inca motivele, insa numerosi experti cred ca oamenii care au anumite comunitati de microbi intestinali obtin mai multe calorii din alimentele consumate si, prin urmare, pastreaza mai multa grasime decat oamenii care au alt tip de bacterii.

Daca posezi un set de bacterii foarte, foarte eficiente, acestea vor extrage energia (caloriile) din ceea ce mananci. Manipuland aceste bacterii prin dieta sau medicatie, ai putea sa modifici numarul de calorii pe care le absorbi. In cele din urma, este posibil ca aceasta sa devina una dintre abordarile luptei impotriva obezitatii.

Printre alimentele care contin probiotice care iti ajuta organismul sa digere hrana si sa extraga caloriile sunt cuprinse: iaurtul, kefirul, varza acra, ciocolata neagra, algele, muraturile, miso, tempeh si altele.

Acum …

Sfaturile pe care ti le-am oferit mai sus reprezinta doar o mica parte din “arsenalul” de tehnici pe care le poti utiliza astfel incat sa slabesti si sa te mentii pe termen lung.

In acest moment, “arsenalul” nostru numara peste 200 de metode prin care tu poti ajunge la greutatea dorita. Tot ce ai de facut astfel incat sa ai acces la aceste metode este sa te abonezi la newsletter-ul nostru si, in fiecare saptamana, vei fi cu un pas mai aproape de atingerea greutatii tinta.

Mai mult decat atat, daca te inscrii astazi vei primi, in mod gratuit un raport special care cuprinde cele mai frecvente 10 mituri ale scaderii in greutate dupa care oamenii se ghideaza in momentul in care iau decizia sa slabeasca.

Aboneaza-te astazi la newsletter-ul nostru si afla daca si tu iti ghidezi eforturile de a slabi dupa unul din aceste 10 mituri.